Fredagsbladet 6 (2023)

Velkommen tilRudolfs Diner torsdag 16.2.

Denne torsdagen kan du få servert bønnegryte med grønnsaker og ris på Rudolfs Diner.

Alt sammen så økologisk og lokalt vi klarer. Maten serveres kl. 17.00–18.00. Velkommen!

Meld deg på nå! Vipps kr 40,- x antall personer til #141736 «34 Skolemiddag Steinerskolen».

Oppgi allergier i kommentarfeltet.

Drop-in er også mulig, men da er prisen kr 50,- pr. pers. Barn 0–6 år er alltid gratis. Har du ikke Vipps? Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com for å melde deg på.

Hva er Rudolfs Diner

Rudolfs Diner tilbyr en næringsrik middag på skolen én torsdag i måneden, kl 17.00–18.00. Den er åpen for foreldre, barn og lærere. Middagen organiseres av en arrangørgruppe på initiativ fra FAU.

Vi trenger flere som kan hjelpe til med Rudolfs Diner Kan du hjelpe til en eller to torsdager (fra kl. 15.30 til ca. kl. 18.30) det neste halve året, så vil det være av stor betydning. Dette er de kommende datoene: 30.3.23, 27.4.23 og 25.5.23. Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com dersom du kan hjelpe litt til eller har noen spørsmål.

Frihåndsgeometri i 6B

6B er midt i periode om frihåndsgeometri og har ivrig utforsket former av sirkler og kvadrater!

Samisk uke i 4A

I 4a har vi hatt samisk uke og blant annet hørt en samisk skapelsesmyte hvor Jupmele lagde verden av en vakker Simle. Kokekjøtt og ost vokste i trærne og det var bekker av fet hvit melk, tett i tett av fisk i elven og tjukt av bær i alle busker. Bergene var kledt av gull, sølv og kobber. Men da Jupmele merket at menneskene ble dovne og grådige av å få alt uten strev lagde han verden på nytt slik at kjøttet ble fordelt på dyrene, med en dråpe melk i hvert jur, fiskene fikk finner, og gull, sølv og kobber ble gjemt inne i bergene... Nå måtte menneskene jobbe hardt for å finne føde.

Inspirert av helleristninger fra Alta:

Skidag!

Denne flotte gjengen gikk fra Frognerseteren til Ullevålseter og videre til Sognsvann på skidagen. Føret var hardt, men stemningen var god!

Ute er det glatt, men barna elsker det

Uteområdene på skolen er preget av det skiftende været vi opplever om dagen. Fra mange minus til smeltevann og tilbake til minus gjør akebakkene fulle av is, og så glatte å ake i at vi kun kan ake på rumpa nå. Men barna storkoser seg! I alle små kriker og kroker med bakker og knoller akes det til frydefulle hvin og latter når de havner i små klynger i bunnen av bakken. Det finnes ikke dårlig vær, bare uegnede klær!

VELKOMMEN TIL KARNEVALSFEST!

Årets tema er: Fugler

FREDAG 17. FEBRUAR 2023

Foreldre finn fram en fjær i hatten!

Kom på balkongen og feir festen med oss!

Program for dagen:

Kl. 08.30: 2.kl. 3a, 3b, 4a, 4b, møter opp i sine klasserom.

Kl. 09.15: 5.kl. 6a, 6b, 7.kl. 8.kl. 9a, 9b, 10.kl. møter opp i sine klasserom.

Kl. 09.30 – 10.30 Forestilling i salen ved 2. – 6.klasse. 10. kl. konferansier!

Kl. 10.30 – 11.15 Pause m/servering og samba-musikk og dans!!!

2.kl. 3a, 3b, 4a, 4b går til eurytmisalen.

5kl. 6a, 6b, 7.kl. 8.kl. 9a, 9b, 10.kl. går til foaje.

Kl. 11.15 – ca. 12.00 Forestilling i salen ved 7.-10.kl. + lærere! 10.kl konferansier!

S F O holder åpent etter karnevalet.

Hva elevene bringer med hjemmefra:

2.kl

· Hjemmefra: Hver elev tar med 6 skolebrød – oppskrift i fredagsbladet om du trenger. Leveres til skolekjøkkenet fredag morgen!

· Utkledningstema: Eventyr

3a

· Utkledningstema: Dyr

3b

· Utkledningstema: Dyr

4a

· Utkledningstema: Yrker

4b

· Utkledningstema: Yrker

5.kl

· Hjemmefra: Hver elev tar med 5 godteposer

Innhold: 4 fruktbamser

4 sjokoladebiter

4 lakrisbiter

2 karameller

1 kjærlighet.

Leveres lærerværelset torsdag 16.februar!

· Utkledningstema: Vikinger/Norrøne guder

6a

· Hjemmefra: Hver elev tar med 5 godteposer (se 5.kl.)

· Utkledningstema: Indere/Persere/Egyptere

6b

· Hjemmefra: Hver elev tar med 5 godteposer (se 5.kl.)

· Utkledningstema: Indere/Persere/Egyptere

7. klasse

· Hjemmefra: Hver elev tar med 8 pølser og en pakke lomper som leveres til skolekjøkkenet fredag morgen!

· Utkledningstema: Romere

8.kl

9a

· Hjemmefra: Hver elev tar med 8 pølser og en pakke brød som leveres til skolekjøkkenet fredag morgen!

9b

· Hjemmefra: Hver elev tar med 8 pølser og en pakke pølsebrød som leveres til skolekjøkkenet fredag morgen!

10. klasse

Skoleboller

Glutenfrie skoleboller

Melkefrie skoleboller

Velkommen til nye elever

Vi tar nå i mot søknader for skoleåret 2023/24. Vi har ledige plasser på noen trinn.

Ta gjerne kontakt med rektor for en uforpliktende prat om steinerpedagogikk, og om kanskje Steinerskolen kan være noe for ditt barn. Søknadsfrist er 1. mai 2023.

Hvordan søke permisjon i Visma Flyt Skole

Skolen får en del henvendelser rundt hvordan man skal søke permisjon. Dette gjøres ved å logge inn i Visma Flyt Skole hjemmeweb (ikke i appen). Vi ber alle foreldre om som skal søke permisjon utover 3 dager å søke direkte her, ikke med melding eller epost til rektor.

Se veileder under for hvordan man går frem:

댓글