hannevestre9

Fredagsbladet 46 (2023)

Belter og lærarbeide

I 10.klasse lages det nå for tiden flotte belter. Det skal mye jobb og mye tid til, for fra et stort stykke ubearbeidet lær har det nå blitt til de nydeligste beltene!

Her er også et bilde fra underveis i prosessen, der beltene skal preges.

Fortellinger fra Bibelen i 4A

Noahs ark på fjellet Ararat, duen med olivenkvisten, varsel om land i sikte. Vannet er i ferd med å synke. Noah og dyrene kan snart gå i land og bebo den nye verden. Abraham, araberne, jødene og de nye kristnes stamfar - under en stjernehimmel!

Acroyoga for 7. klasse

Acroyogaryktene har begynt å gå blant elevene på skolen, og 7. klasse ville også prøve seg. Det fikk de, til stor begeistring og mestring!

Kunsthistorie i 10A

I tiendeklasse er det tid for kunsthistorie, og elevene har laget Venus fra Willendorf.

Faddertur

På mandag denne uken var 5. klasse på tur med fadderbarna sine fra 2. klasse. Vi gikk til Heja hvor vi tente bål, grillet pølser og lekte i skogen.

Skogskunst

5. klasse har laget skogskunst med temaet Norrøn mytologi.

Julekonsert

10A øver til elevkonserten som skal vises på Julemarkedet. Her blir det korsang, band, stomp og mye mer sammen med 10B og 9. klasse. Det er bare å glede seg!

Norrøn Mytologi og Vikingtiden

5A har beveget seg inn i norrøn nytologi og vikingtiden.

Elevene har tegnet og malt gudene, Tor, Odin og Frøy, og selvsagt må de også ha skuespill. Og som om dette ikke er bra nok har elevene også begynt å spille c-fløyte og lært seg noter. Vi har gjort lyseurytmi og laget stjernelanterner til Lanternefesten.

Nå gleder vi i oss til julemarkedet og å gå enda dypere inn i vikingtiden.

Mer kunsthistorie

10b har hatt kunsthistorie, og elevene har arbeidet seg gjennom ulike kunstneriske utrykk fra istidskunst til det moderne tid. De fordypet seg i alle oppgaver med den største iver og konsentrasjon, og lagde noen utrolig flotte og uttrykksfulle bilder!

Snart er det endelig ... Julemarked!

Som vi gleder oss her på skolen! Elevene jobber hardt med øving til det de skal synge eller vise frem, og med de flotte små tingene som skal selges. Vi lærere er også i full sving, og øver sang og jobber med å velge ut arbeider til elevutstillingen - og snart er det klart alt sammen!

Dette er årets aller største arrangement her på skolen, og svært viktig for oss. Alt som skjer rundt Julemarkedet binder oss tettere sammen, gjør oss bedre kjent, gir eierskap til skolen vår og alle menneskene; vi sammen utgjør jo Steinerskolen på Nesodden.

Selve Julemarkedet er jo også en nesten magisk dag, med nydelig mat, flott og mangfoldig underholdning, leker for barna, og julegaver, kranser, vakre håndarbeidsvarer og småting i alle priskategorier. Ikke minst er det også en kjærkommen og hyggelig sosial sammenkomst før adventstiden setter inn.

Julemarkedskomiteen har stått på enormt de siste ukene, og gjør en uvurderlig jobb. Takk, kjære julemarkedsrepresentanter og -komitè!

Til dere foreldre, vi håper dere følger godt med på all informasjon som kommer fra Julemarkedskomiteen, her er siste påminnelse:

JULEMARKEDET 25.NOV 11-15.30

Her finner du de tre viktige oppgavene dine i forbindelse med årets julemarked.

Vakten din:

Matlaging/bakst:

Hjemmeproduksjon.

Alle foreldre på skolen og barnehagen må ta en vakt hver. Det er obligatorisk for alle som har barn på skolen og i barnehagen.

Hvis du har fått en vakt som er umulig for deg å ha, må du selv finne noen å bytte med – men gi beskjed til vaktlistegruppa på mail så vi får endret listene: vl.julemarked.nesodden@gmail.com så fort som mulig.

NB! Det er kritisk at du finner en annen vakt hvis du selv ikke kan. Ellers vil andre foreldre bli nødt til å ta doble vakter. Dette er noe vi virkelig ikke ønsker.

Om du likevel ikke kan delta på selve julemarkedsdagen må du si fra til vaktlistegruppa umiddelbart. Da vil du få tildelt andre oppgaver i for- eller etterkant av markedet, eller på Rudolfs Diner.

NB: Dere må også sjekke vaktlisten på nettsiden igjen mandag 20.november for å se eventuelle endringer som kan påvirke

DU FINNER ALL INFO OM MARKEDET PÅ HJEMMESIDEN:

Mvh

Julemarkedskomiteen 2023