hannevestre9

Fredagsbladet 2 (2024)

Justerte satser for foreldrebetaling

Før jul ble budsjettet for 2024 vedtatt i skolens styre. I budsjettet er det tatt høyde for den årlige justeringen av satsene for foreldrebetaling. Nye satser er gjeldende fra og med 1.3.24. Har du vedtak om redusert foreldrebetaling for inneværende skoleår, justeres den nye satsen med din fastsatte prosent.

De nye månedlige satsene er som følger:

1 elev barnetrinn: 2800

1 elev ungdomstrinn 3000

2 elever 5100

3 elever 5600

4 elever 6350

Heath Robinsons Contraptions

10. og 9.klasse har i de første engelsktimene på nyåret fått en kreativoppgave basert på Heath Robinsons Contraptions. William Heath Robinson var en tegneserieskaper som levde sent 1800-tallet og laget ulike en-rutes-tegneserier av ulike maskiner som gjorde ekstremt enkle oppgaver, f.eks. en føflekkfjerner eller en potetskrellemaskin.

Klassene fikk da i oppdrag å lage sine egne maskiner, som var overkompliserte og utførte enkle operasjoner.

Av maskiner som klassene lagde har vi fått: nesehårstrimmere, gulrotdeler, heimlich-maskin, ryggklømaskin, ansiktsbehandlingsmaskin, tannbørster, gamersnytemaskiner, og mye annet. Under finner dere noen eksempler fra 10A sine maskiner.

Skidag for ungdomstrinnet

Med all den flotte sneen og det deilige vinterværet vi har hatt i det siste, var det nesten en selvfølge at vi måtte få avholdt skidag. Den verste kulden hadde gitt seg, og vi fikk en flott dag med ungdommene våre.

1.klasse koser seg ute!

Vinter, snø og glede!

Snøhuler,  ski, aking, isslott og islykt!!

Kan det bli bedre?

Klassebilde fra sløydgruppen i 7a og 7b som har sløyd i hovedfag for tiden

Fysikkprosjekt i ekstremkulden

10A har fysikk og startet året med varmelære under perfekte forhold.

De fant ut hva som skjer når vi hiver varmt eller kaldt vann opp i lufta

i minus 15 grader.

Dialoggruppe