hannevestre9

Fredagsbladet 1 (2024)

Velkommen tilbake!

Vi ønsker dere alle et riktig godt nytt år.

Endelig var vi i gang igjen etter en lang og deilig ferie. Barna gleder seg over å være tilbake, og forteller flotte historier om gode opplevelser og hyggelige dager i ferien. Med all den deilige sneen er det også veldig gøy å være tilbake, barna aker, leker, herjer og koser seg i snøen, både store og små. Med kulden akkurat nå er det viktig at barna er godt kledd når de drar hjemmefra om morgenen, og at de har nok votter og luer og et ekstra varmt lag i kurvene sine.

Vi har besluttet at dørene åpner kl.08.15 nå som den verste kulden står på, slik at barna kan oppholde seg i gangene før skolen begynner. Vi oppfordrer til rolige aktiviteter og samtale mens de venter på venner og lærere. Snakk gjerne med barna om dette, slik at det fungerer godt for alle mens vi venter på litt mildere vær.

Som dere allerede har fått informasjon om, har vi gjort noen omrokkeringer i ledelsen siden før jul. Maria Kvaal som dere kjenner fra SFO, har trådt inn som seksjonsleder for barnetrinnet. Marcus er tilbake i rollen som seksjonsleder for mellomtrinnet og assisterende rektor. Lene er fortsatt seksjonsleder på ungdomstrinnet og spesialpedagogisk leder. Marianne styrer skuta som rektor, og som ny SFO-leder har vi fått Joselo Smit. Joselo er ferdig utdannet sosialpedagog til sommeren, og vi gleder oss til å se hva han vil ta tak i av spennende prosjekter på SFO. Gratulerer til Maria, Marianne og Joselo med nye og spennende oppgaver!

Kunstfagene er i gang!

10. klasse gjør siste innspurt med sine fantastiske rom i teknisk tegning/perspektiv, 9. klasse skjærer ut sine dyremotiver på linoleumsplater og trykker både på papir og tekstil i tillegg til å fremkalle dyret som relieff i leire, mens 8. klasse har fått lekt seg med kulens volum og lys/skyggevirkninger både med kritt på sort tavle og med kull på hvitt ark før de skal begi seg inn i tegning av menneskets proporsjoner. Det er en stor velsignelse å få undervise skolens motiverte ungdommer i kunstfag!

Noen sanseinntrykk fra halmhuset:

Konsentrasjon

4b startet året med formtegning. En skikkelig konsentrasjonsøvelse, og veldig tilfredsstillende resultater.

Vinterhilsen fra sløyden, 6. klasse.

Kong vinter

Det beste med vinteren, er at alle elevene våre - selv de største barna,

leker seg i snøen. Her er et par glimt fra i dag, hvor gradestokken krøp helt ned til minus 20!