Adventsspiral for 1. - 4. klasse

man. 25. nov.

Nesoddtangen

Kjære elever og foreldre i 1.-4.klasse Endelig står adventstiden for døren om et par uker, noe vi ser frem til midt i denne mørke november. Vi gleder oss over å tenne lys overalt i huset "så ingen krok blir mørk".   OBS! Tidspunkt for de ulike klassene kommer i Fredagsbladet.

Billetter er ikke på salg
Se andre arrangementer
Adventsspiral for 1. - 4. klasse

25. nov. 2024, 14:30 – 18:15

Nesoddtangen, Tangenveien 300, 1456 Nesoddtangen, Norge

Om arrangementet

Å gå inn i advenstspiralen med et utent lys, tenne det innerst inne i spiralen og deretter gå ut med sitt eget brennende lys, sette det ned et passende sted, er en individuell motsøvelse som krever konsentrasjon, tilstedeværelse og alvor.

Spiralen er en form som har et dannelsesmotiv i seg: Man går inn i seg selv, finner sin indre kjerne og går deretter ut i verden. Med andre ord, man lærer seg selv å kjenne og man lærer verden å kjenne; - et sentralt ledemotiv i steinerpedagogikken.

Eurytmisalen er forvandlet til en vakker hage, med en sti formet som en spiral. Den fører inn til et brennende lys. Med lydhørhet fra alle i salen, klingende musikk og sang, er dette en høytidsstemt, og inderlig fest.   Hver enkelt av elevene går alene inn til det store lyset som brenner. Fra denne felles lyskilden tenner hver elev sitt eget lys og vandrer alene ut igjen.…

Dele dette arrangementet